Vores historie

SUBTLE CLOTHING I/S

Vores historie startede med, at vi undrede os over nutidens grønne hverdag. Fra når man står op, kender vi alle proceduren med at tage tøj på. Dog noget som ikke alle kender til, er at størstedelen af vores klædeskab består af sprøjtegiftet tøj, som er med til at beskadige jorden. Det er noget, som vi vil ændre på – uden at skulle gå på kompromis med den minimalistiske stil.

Historien tog fat, da vi fik etableret virksomheden i sommeren 2018.

Brandet Subtle Clothing blev startet i sommeren 2018 under interessentskabet Subtleclothing I/S. Virksomheden er etableret af Daniel Christopher Flensborg og Nicolai Skat Nielsen. Tanken bag Subtle Clothing var at give en ny lækker livsstil til det danske folk, men i dag er det ikke kun en ny lækker livsstil med lækkert blødt tøj, nu opnås dette gennem økologisk tøj. Vi ser ikke kun økologisk tøj som en ny mulig trend, men som en mulighed for at kunne gå i tøj uden sprøjtegifter.

HVEM ER EJERNE

Founder image

Daniel Flensborg

Jeg blev i sommeren 2018 HHX-student fra IBC. Vi fik startet virksomheden kort tid efter, hvor jeg påbegyndte mit planlagte sabbatår, som var at arbejde og tage ud at rejse. I vinteren 18/19 fik jeg et tilbagefald, da jeg kom slemt til skade på en skiferie og skulle herefter sidde i kørestol i tre måneder. Virksomheden holdt mit håb oppe og gav mig arbejde, hvor jeg ellers ikke var i stand til særlig meget andet.

Jeg er 19 år, og jeg sluttede min HHX-uddannelse på IBC i sommeren 19/20. For resten af året 2019 skal jeg have et sabbat år. Her kan jeg fokusere på virksomheden. Jeg har altid haft en passion for både tøj og økologi, hvilket jeg nu sammen medstifteren; Daniel C. Flensborg, har ført sammen til økologisk tøj. Vi mener det er et skridt tættere på en økologisk livsstil.

Nicolai Skat

Founder image

4 års jubilæum om:

82
:
06
:
54
:
14

Milepæle og mål


2018

Etableringen af Subtleclothing I/S

2019

At blive et anerkendt økologisk tøjmærke i Danmark med fremragende kvalitet og service

2020

Udvidelse af vores forretningsmodel ved at blive international. Tidligt i 2020 udvidede vi til mere end 15 forskellige lande

2021